Salaam aleykom syskon,
 
Jag vill dela med mig av denna bild-text, subhanAllah, nuförtiden ser man alltför ofta fina citat/bildtexter som sprids runt på sidor som facebook, instagram osv. Don't get me wrong, jag personligen gillar dessa texter, en-två meningar kan vara så slagkraftiga och säga så mycket. Såsom bilden nedan:
 
 
Det jag vill komma åt är att många av oss memorerar in dessa citat, men lever inte efter de. 
En påminnelse främst till mig själv, vi behöver varje dag förnya vår niya för allt vi gör.
 
*För att ta ett exempel, relaterat till mitt förra inlägg om prövningar*
- När vi är i prövningar, hur ofta kommer vi ihåg att göra duaa?
Om vi glömmer att göra duaa när vi är i PRÖVNINGAR så tänk dig när vi är i en nära-döden-situation
- När vi är arga, är det inte då allt som vi har på hjärtat kommer ut?
Ser ni vart jag vill komma?
 
Om du är ärlig mot dig själv så gör duaa från hjärtat, det är lätt att skapa fina ord med munnen, däremot är det hjärtat som talar i pressade situationer.
 
Må Allah låta varje muslims sista ord vara "La illaha illallah", ameen!!
 

Kommentera

Publiceras ej