Salaam aleykom,

Jag har sen ett tag tillbaka laddar ner ett par appar med koranen, innan apparna kom ut hade jag en mini-koran som jag alltid hade med mig i väskan. Det är ett sätt att få in koranläsningen i vardagen, många säger att man inte hinner i och med jobb, skola och sedan kommer man hem och börjar syssla med annat som gör att man glömmer. Själv har jag haft, och har fortfarande vissa perioder, då jag glömmer att läsa koranen. Så det har underlättat oerhört att ha appen då jag inte behöver vara hemma eller sätta en specifik tid till koranläsningen. Numera tar jag upp appen på bussen, i väntan på bussen och allmänt när jag har luckor som jag annars skulle fylla med att göra absolut ingenting. Läs, läs, läs när du har luckor, du behöver inte sätta ut 1h per dag/vecka osv. Tro mig, om vi skulle läsa varje gång vi har sådana luckor så skulle vi hinna läsa mycket mer än vi tror. Dessutom är det mer nyttigt att läsa och påminna sig om Allah lite hela tiden än att ha den där timman varje dag/vecka.

Må Allah stärka vår imaan, ameen!

Kommentera

Publiceras ej